Моніторинг читацьких інтересів
Брали участь учні 4-6 класів Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4
1 етап - підготовчий
На першому підготовчому етапі визначена мета моніторингу: аналіз вивчення читацьких інтересів учнів. Об'єктом спостереження були класи з 4 по 6. За організаційними формами спостереження відбувалось груповим методом. Моніторинг здійснювався за такими критеріями:
• якість та організація бібліотечного обслуговування;
• відвідуваність;
• книговидача;
2 етап - практичний
На другому практичному етапі проходив збір інформації . Який здійснювався такими методами: спостереження, аналіз фонду, аналіз читацьких формулярів, анкетування.
3 етап — аналітичний
Обробка і накопичення даних проводилась із застосуванням таблиць, діаграм, у текстовій формі.
У ході дослідження дітям пропонувалось письмово відповісти на такі питання анкет:
Анкета для виявлення читацьких інтересів, розвитку читацької самостійності учнів 4 класу
1.Що тобі подобається робити у вільний час?
2.Про що тобі хотілося б прочитати?
3.Скільки книг прочитуєш протягом місяця?
4.Чи є у тебе улюблена книжка?
5.Хто може допомогти тобі у виборі гарної книжки?
6.Чи користуєшся ти послугами міської бібліотеки?
Анкета для виявлення читацьких інтересів, розвитку читацької самостійності учнів 5 класу
1. Про що найбільше любиш читати?
2. Скільки книг прочитуєш протягом місяця?
3. Хто може допомогти тобі у виборі гарної книжки?
4. Чи є у тебе улюблена книжка? Хто її автор? Яка назва?
5. Яку книжку ти читаєш зараз? Назви автора, головних персонажів.
6. Чи є у тебе улюблені письменники? Назви їх.
- Чи робиш будь-які записи під час чи після читання?
- Чи є ви читачами міської бібліотеки?
Анкета для виявлення читацьких інтересів, учнів 6-х класів
1. Чи маєте Ви власну бібліотеку вдома?
2. Як часто Ви та батьки купуєте нові книжки для домашньої бібліотеки?
3. Чи є Ви читачем міської бібліотеки?
4. Чи задовольняє Вас рівень забезпеченості літературою шкільної бібліотеки?
5. Чи передплачують Ваші батьки періодичні видання? Які саме?
6. Про що Вам хотілося б читати?
7. Чим полюбляєте займатися у вільний час?
8. Що читають Ваші батьки?
Аналіз моніторингових досліджень учнів 4-А класу ( з російською мовою навчання)
Текстовий аналіз. Узагальнення.
В 4 класі 13 учнів. Писали анкету 12 школярів.
Анкетування показало, що 13 учнів 4 класу є читачами шкільної бібліотеки, що становить 100%. Користуються послугами міської бібліотеки - 8 учнів класу, що становить 61,5%, читають книги з домашньої бібліотеки – 5 учнів, що становить – 38,4%
Аналіз читацької активності в таблиці.
Питання |
Кількість відповідей |
Відсоток (%) |
1. Якими бібліотеками ти користуєшся? |
|
|
а) міською |
8 |
61,5 |
б) шкільною |
13 |
100 |
в) домашньою |
5 |
38,4 |
г) не користуюся |
0 |
0 |
Аналіз моніторингових досліджень учнів 5-Б класу ( з українською мовою навчання)
Текстовий аналіз. Узагальнення.
В 5-Б класі 30 учнів. Писали анкету 28 школярів.
Анкетування показало, що 10 учнів 5-Б класу є активними читачами шкільної бібліотеки, також послугами шкільної бібліотеки користуються27 учнів, що становить 96%. Користуються послугами міської бібліотеки 6 учнів класу, що становить21 %. 10 учнів 5-Б класу, що становить35 %, читають книги з домашньої бібліотеки.
Аналіз читацької активності в таблиці.
Питання |
Кількість відповідей |
Відсоток (%) |
1. Якими бібліотеками ти користуєшся? |
|
|
а) міською |
6 |
21% |
б) шкільною |
27 |
96% |
в) домашньою |
10 |
35% |
г) не користуюся |
0 |
0 |
Аналіз моніторингових досліджень учнів 6-А класу ( з російською мовою навчання)
Текстовий аналіз. Узагальнення.
В 6-А класі 15 учнів. Писали анкету 15 школярів.
Анкетування показало, що 15 учнів 6-А класу користуються послугами шкільної бібліотеки , що становить 100%. Користуються послугами міської бібліотеки 7 учнів класу, що становить46 %. 3 учнів 6-А класу, що становить20 %, читають книги з домашньої бібліотеки. Один учень класу більше інформації отримує із особистого планшету
Аналіз читацької активності в таблиці.
Питання |
Кількість відповідей |
Відсоток (%) |
1. Якими бібліотеками ти користуєшся? |
|
|
а) міською |
7 |
46,6% |
б) шкільною |
15 |
100% |
в) домашньою |
3 |
20% |
г) не користуюся |
0 |
0 |