Юний друже!
Книга – це найвище створіння людського розуму. Невичерпані стежки знань розкриває вона перед тобою. Скільки людей вклали свою працю, талант, мудрість щоб у тебе були хороші книги!
Вчені і вчителі, письменники й художники, редактори й поліграфісти, робітники, які виготовляли папір, фарби, тканини – усіх, хто працював над створенням твого підручника, не перерахувати.
Якщо кожен учень буде берегти свої книги, ними зможуть користуватись молодші школярі в наступному учбовому році. А це заощадить значну кількість паперу, на якому друкуватимуть багато нових цікавих книг.
Друзі, любіть книгу – джерело людських знань!
Поради читачеві!
Люба дитино! До тебе це слово!
Перед тобою – скарбниця чудова, мудрих порад невичерпне джерельце, книгу люби і душею, і серцем.
Не гоже бруд заносити в науку – протягуй книзі лише чисті руки.
Якщо ти хочеш книгу всю читати, не змушуй сторінки в ній випадати.
Відтак, книжки не слід перегинати. Друг твій – книга – буде гарним, і новеньким, і охайним!
А для цього будь уважним, не забувай речей в ній зайвих.
Краще витрати хвилину, та візьмися й до пуття попідклеюй всі сторінки.
Книзі дай нове життя! Візерунчасту закладку книзі подаруй на згадку.
Ще й обкладинку вдягни, життя книзі збережи!
Поради бібліотекаря учням "Як читати книгу"
(для учнів 7 – 11 класів)
- Читання — одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба відповідально.
- Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не "ковтай" зміст, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане.
- Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
- Учися читати швидко, не промовляючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.
- Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
- Коли щось не зрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратись.
- Роби помітки в зошиті, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
- Найцікавіше запам'ятай. Порівняй прочитане уже з відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
- Прочитавши книгу, обмінюйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
- Порівняй власну думку про книгу з відгуками і рецензіями на неї, один розум добре, а колективний — краще.
- Зроби відповідний запис про книгу у читацький щоденник.
- ____________________________________________________________________________________________________________________
Як працювати з підручником
- Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст.
- Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках.
- Засвоєнню допоможуть схематичні малюки й записи.
- Поділи подумки текст на частини і знайди основну думку.
- Читаючи текст, пов'язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника.
- Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
- Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного.
- Привчай себе до самоконтролю: обов'язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку по частинах, а потім у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам — просторо.
Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй над книжкою систематично й наполегливо.
____________________________________________________________________
Поради бібліотекаря учням "Як читати книгу"
(для учнів 5 – 6 класів)
- Читай книгу вдумливо, не поспішаючи.
- Не залишай не зрозумілим жодного слова. Пояснення незрозумілих слів шукай у самій книзі (у висновках внизу сторінки або в примітках в кінці книги). Якщо в книзі пояснень не дано, звертайся до словників і довідників.
- Читаючи книгу, уважно переглядай ілюстрації, креслення, карти. Починай читати книгу з передмови.
- Роби виписки з книги, виписуй ті місця та окремі думки, які тобі особливо сподобались або можуть пригодитись у навчанні.
- Користуйся систематичним каталогом та картотеками, вони допоможуть тобі вибрати потрібну книгу.
- Бережи книгу! Повертай її вчасно в бібліотеку!
- Існують правила гігієни читання:
Поради бібліотекаря учням
(для учнів 1- 4 класів)
По-перше, книга боїться снігу та дощу, тому вона не повинна мокнути, бо від цього псується.
У намоклої під дощем чи снігом книги коробляться сторінки, розбухає перепліт, зовсім неприємно брати її в руки. Запам'ятай:
Йдеш у бібліотеку — поклади книгу в сумку чи пакет.
По-друге, книга боїться бруду. Якщо брати її не митими руками, то на аркушах залишаються плями, і книга має неохайний вигляд.
Дуже важко вичистити жирні плями. Тому:
Не читай під час їжі..
По-третє, перед тим як читати книгу, обгорни папером, або одягни обкладинку.
А ще книга боїться розсипатися на окремі листочки, тому не загинай сторінок і не вкладай в книгу зошит, олівець, ручку. Отже:
Користуйся закладкою.
По-четверте:Якщо ти хочеш намалювати щось, або записати, зроби це в альбомі чи зошиті. Тому:
Не малюй і не пиши в книжці.
• Про бібліотечні правила
- Бережно ставитись до книги. Під час отримання книг передивитись її та при виявленні дефектів сповістити бібліотекаря.
- Берегти: не перегинати книгу під час читання, не робити на сторінках поміток, вчасно повертати книжки до бібліотеки.
- Дозволяється отримати на абонементі 2-3 книжки терміном на 15 діб. Альбоми, довідкові видання, атласи, які є у бібліотеці лише в єдиному екземплярі до дому не видаються. З даною літературою слід працювати в читальній залі.
- Читач повинен розписатись про отримання кожної книги в читацькому формулярі. При поверненні літератури розписка анулюється.
- За учнів, які не повернули книгу у бібліотеку, матеріальну відповідальність покладено на батьків.
• Єдині вимоги щодо збереження підручників
- Пам’ятайте, що книги треба берегти!
- Усі одержані підручники слід тримати в охайному вигляді.
- Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.
- Не слід класти у книжку сторонні предмети.
- У кожної книги має бути своє місце. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю або покладіть у портфель.
- На сторінках підручника не можна робити примітки ручкою чи олівцем.
- Поводьтеся з підручником так, щоб не було соромно потім передати його своїм молодшим товаришам.
Мудрі думки з усього світу
Завдання школи – навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя.
П.Блонський
«Ти можеш!» - повинен нагадувати вчитель учневі.
«Він може!» - повинен нагадувати колектив.
«Я можу!» - повинен повірити в себе учень.
В.Шаталов
Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня.
К.Федін
Дитина - вище творіння Природи і Космосу
і несе в собі їхні риси - могутність і безмежність.
Ш. Амонашвілі
Ми навчаємося не для школи, а для життя.
Сенека Молодший
Компетентність передбачає поєднання здатності до творчого вирішення проблем і професійних умінь.
І. Костенко
Освіта, яка не вчить успішно жити в сучасному світі, не має ніякої цінності.
Р. Кіосакі
Розум завжди любить до чогось братися, і коли він
не матиме доброго, тоді звертатиметься до поганого.
Г.Сковорода
Школа лише тоді школа, коли головний предмет у ній – людинознавство.
В. Сухомлинський